Pedagog szkolny - Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Marii Dąbrowskiej w Radomiu

Idź do spisu treści

Menu główne:

Pedagog szkolny

Pracownicy szkoły
 

Dzieci potrzebują ciepła, wielkiej miłości, żeby być ludźmi.    

P. Bosmans



 

Dyrekcja i Pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 3 w Radomiu serdecznie zapraszają na Dzień Otwarty,
który odbędzie się 17 listopada 2018 r. w godz. 9.00 - 13.00


ZAPROSZENIE

 


PEDAGOG

mgr Danuta Dyduch





 

DNI TYGODNIA

GODZINY


PONIEDZIAŁEK

11.0015.30    


WTOREK

10.30 – 15.00


ŚRODA

9.30 – 14.00


CZWARTEK

9.0013.30   


PIĄTEK

8.0012.00   

 

DODATKOWY DYŻUR DLA RODZICÓW W KAŻDY PIERWSZY PONIEDZIAŁEK MIESIĄCA

GODZINY PRACY MOGĄ ULEC ZMIANIE  W ZALEŻNOŚCI OD POTRZEB SZKOŁY



 


Gdy dziecko zawini, trzeba z nim najpierw porozmawiać.

10 zasad mądrego karcenia


Zdarza się, że maluch narozrabia tak bardzo, że musimy go ukarać.
Zróbmy to mądrze i odpowiednio do przewinienia.


Nie karzmy dziecka pod wpływem chwili i emocji. Decydując się na ukaranie go bądźmy pewni, że postępujemy właściwie i pomożemy w ten sposób dziecku zrozumieć popełniony błąd. Starajmy się przy tym przestrzegać najważniejszych zasad.
1. Ustanawiając system kar kierujmy się zawsze miłością do dziecka, a nie złością.
Kary stosowane w atmosferze miłości, szacunku i zrozumienia na pewno odniosą pożądany skutek.

2. Dziecko musi dokładnie wiedzieć, za co zostało ukarane.                    

Wyjaśnijmy mu, dlaczego tak postępujemy, czemu odbieramy mu jakiś przywilej lub odraczamy realizację obietnicy. W ten sposób maluch uczy się odpowiedzialności za to, co robi.

3. Nie trzeba kary narzucać, można dziecku dać wybór: ”Postąpiłeś źle, więc nie będziesz oglądał dzisiaj bajki lub grał na komputerze. Co wybierasz?  

4. Nie wycofujmy się z raz ustalonej kary. Bądźmy konsekwentni, nawet jeśli przeszła nam złość i żal nam dziecka.

5. Tłumaczmy mu nasze stanowisko, ale nigdy nie obrażajmy dziecka. Traktujmy je zawsze jako partnera.

6. Nie wolno stosować wobec dziecka kar cielesnych, bić go.
Takie zachowanie narusza jego godność, rodzi silny lęk
i wzbudza niechęć do rodziców.

7. Starajmy się karać dziecko jak najrzadziej, ale bądźmy konsekwentni.

8. Jeśli ukaraliśmy dziecko słusznie, nie czujmy się winni.                          

Uznajmy, że jest to dla niego lekcja życia.

9. W sprawie kar starajmy się trzymać z partnerem wspólny front. Nie może być tak, że mama je karze, a tata głaszcze i wybacza.

10. Uczmy dziecko przepraszać po zakończeniu kary i pocałujmy je na znak, że już się nie gniewamy

i nadal je kochamy.

                                                Wg książki:  Robert MacKenzie „Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić?”






DZIECI UCZĄ SIĘ OD NAS


*   Dziecko krytykowane
-   uczy się potępiać
*   Dziecko żyjące w niepewności
-   uczy się agresji

*   Dziecko wyśmiewane
-   uczy się nieśmiałości

*   Dziecko zawstydzane
-   uczy się poczucia winy

*   Dziecko żyjące w tolerancji
-   nabiera cierpliwości

*   Dziecko zachęcane
-   uczy się wiary w siebie

*   Dziecko rozumiane
-    uczy się oceniać

*   Dziecko traktowane uczciwie
-   uczy się sprawiedliwości

*   Dziecko żyjące w bezpieczeństwie
-   uczy się ufać

*   Dziecko przyjmowane takim jakim jest
-   uczy się akceptować

*   Dziecko traktowane uczciwie
-   uczy się prawdy

*   Dziecko otoczone przyjaźnią
-   uczy się szukać w świecie miłości
Dorothy Law Nolte/1982/

 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego